مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 09:052020-11-11اقتصادي

کاهش 83 درصدی محکومان مهریه در آذربایجان غربی


مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی گفت: محکومان مهریه در زندان های استان با تدابیر اندیشیده شده، در حال حاضر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 83 درصد کاهش یافته است.

- حمزه بروجنی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در حالی که تعداد زندانیان با محکومیت مربوط به مهریه در سال گذشته 186 نفر بود، در حال حاضر این رقم به 33 نفر رسیده، در واقع نسبت به سال گذشته 83 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اگر برای دادگاه محرز شود که فردی تمکن پرداخت یکجا یا اقساطی مهریه را ندارد، بازداشت نمی شود و در زندان ماندن چنین فرد نیازمندی ثمری ندارد، تصریح کرد: کاهش تعداد زندانیان مهریه با تدبیر مراجع قضایی در فرصت قانونی براساس شرایط اقتصادی و تلاش مسوولان و مددکاران زندان ها و ستاد دیه رقم خورده که اقدامی قابل تحسین است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی یادآور شد: مهریه حق مسلم زوجه و قرض زوج بوده و به طور حتم باید پرداخت شود اما فقط محکومان مهریه ای که تمکن مالی دارند و این وضعیت مالی برای قضات دادگاه خانواده محرز شده و حتی پیش قسط مهریه را بنا به دلایلی پرداخت نمی کنند، در زندان ها محکوم به حبس می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 83 درصدی محکومان مهریه در آذربایجان غربی

کاهش 83 درصدی محکومان مهریه در آذربایجان غربی