مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 11:352020-11-10اقتصادي

آغاز کشت پاییزه گندم در شهرستان مرودشت


رییس اداره بهبود تولیدات گیاهی مرودشت از آغاز کشت گندم در 60 هزار هکتار از عرصه های زراعی این شهرستان با رویکرد کشت مکانیزه و کشت بر روی پشته های بلند خبر داد.

- جلال نوجوان با یادآوری اینکه کشت گندم عمدتا از نیمه آبان آغاز می شود و تا نیمه آذر ادامه دارد، افزود: با توجه به تاخیر در بارندگی های و پیش بینی بارندگی در اواخر پاییز کشت تاخیری گندم تا آذر ماه نیز دور از انتظار نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از جهادکشاورزی مرودشت، نوجوان عنوان کرد: بیش از هشت هزار تن بذر گندم گواهی شده از ارقام چمران 2، سیروان، بهاران، مهرگان، تیرگان، ترابی و برات تهیه و تدارک دیده شده، که توسط تعاونی های تولید، تعاونی های و بخش خصوصی و با نظارت مراکز جهاد کشاورزی در حال توزیع است.

او افزود: مابقی بذور مورد استفاده نیزبه صورت خود مصرفی و ضدعفونی با قارچ کش های مناسب زیر نظر کارشناسان تامین می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از 50 درصد کشت گندم در مرودشت به صورت مکانیزه کشت می شود بر استفاده از کارنده ها، نظر کمبینات، همدانی، کودکار، بذرکارخصوصا کارنده های کشت بر روی پشته های بلند تاکید کرد.

نوجوان با اشاره به اهمیت روش های جوی و پشته ای خاطرنشان کرد: این روش چند سالی است که در شهرستان پیگیری می شود و به همین منظور هفت دستگاه جوی و پشته کار در شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کشت پاییزه گندم در شهرستان مرودشت

آغاز کشت پاییزه گندم در شهرستان مرودشت