مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 09:352020-11-10اجتماعي

پیشنهاد دیوارنگاری در بافت تاریخی گرگان به مدیریت شهری


در راستای ارتقا سیمای محدوده تاریخی گرگان، دیوارنگاری برخی نماهای آسیب زننده به منظر این بافت تاریخی را در قالب پیشنهادی به مدیریت شهری گرگان ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سارا اخوت اظهار کرد: در سنوات گذشته در محدوده شهر تاریخی استرآباد ایزوگام فویل دار در تمامی نماهای غربی یا نماهای مشرف به همسایگی مورداستفاده قرار می گرفت که به لحاظ منظر آسیب جدی در بافت تاریخی ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: این دیواره های ایزوگام شده علاوه بر مخدوش کردن سیمای شهر موجب تغییر اقلیم محلی و انعکاس شدید نور به عرصه های عمومی و القای حس رهاشدگی و ناامنی در میان شهروندان می شد.

اخوت بیان کرد: معاونت میراث فرهنگی و پایگاه بافت تاریخی گرگان در راستای بهبود این شرایط، دیوارنگاره ها را به عنوان سیاست مهمی در ارتقا سیمای این محدوده تاریخی و شهر گرگان به مدیریت شهری پیشنهاد کرده است.

معاون میراث فرهنگی گلستان توضیح داد: این مهم علاوه بر ارتقا سیمای شهر موجب تقویت خوانایی و زندگی می شود و حس اکتشاف و گردشگری و گشت وگذار گردشگران در محدوده تاریخی را القا می کند.

وی تصریح کرد: این سیاست در بسیاری از بافت های باارزش تاریخی سراسر جهان مرسوم بوده که این امر ارزش های بافت های تاریخی به جهت قرابت فرهنگی، تاریخی و اجتماعی افزوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد دیوارنگاری در بافت تاریخی گرگان به مدیریت شهری

پیشنهاد دیوارنگاری در بافت تاریخی گرگان به مدیریت شهری