مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 09:202020-11-10اجتماعي

پایان فصل دوم از فعالیت های باستان شناسی در محوطه تاریخی ویران شهر فاروج


سرپرست هیات ایرانی باستان شناسی محوطه تاریخی ویران شهر فاروج گفت: فصل دوم برنامه پنج ساله کاوش های باستان شناسی هیات مشترک باستان شناسان ایرانی و فرانسوی در محوطه ویران شهر فاروج با دستیابی به نتایجی از سازه های معماری این محوطه تاریخی پایان یافت.

- ایسنا/خراسان شمالی سرپرست هیات ایرانی باستان شناسی محوطه تاریخی ویران شهر فاروج گفت: فصل دوم برنامه پنج ساله کاوش های باستان شناسی هیات مشترک باستان شناسان ایرانی و فرانسوی در محوطه ویران شهر فاروج با دستیابی به نتایجی از سازه های معماری این محوطه تاریخی پایان یافت.

میثم لباف خانیکی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: محوطه ویران شهر که در غرب شهر تیتکانلو و 10 کیلومتری شمال شهرستان فاروج واقع شده یکی از مهم ترین محوطه های تاریخی دره اترک است که از دیرباز توجه باستان شناسان را به خود جلب کرده است.

وی با بیان اینکه باستان شناسان ایتالیایی که پیش از انقلاب این محوطه باستانی را شناسایی کرده بودند، تاریخی معادل دوره ساسانی برای آن پیشنهاد داده بودند، افزود: کاوش های اخیر نشان داد که زمان تاسیس برج و باروی این سکونت گاه دوره اشکانی بوده و استقرار در آن تا اواسط دوره ساسانی ادامه داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان فصل دوم از فعالیت های باستان شناسی در محوطه تاریخی ویران شهر فاروج

پایان فصل دوم از فعالیت های باستان شناسی در محوطه تاریخی ویران شهر فاروج