مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آبان 1399 ساعت 09:502020-11-09سياسي

اندر حکایت بازدید از گنبد شیخ لطف الله


روزهای گذشته دو تن از فعالان اینستاگرامی اصفهان در صفحات خود، عکس ها و فیلم هایی را منتشر کردند که دقیقاً از روی بام مسجد شیخ لطف الله گرفته شده بود و نشان می داد که آن ها توفیق یافته اند از نزدیک شاهد وضعیت ترک های مرمت شده و نشده این گنبد باشند.

- پیش تر و در شهریورماه سال جاری نیز یکی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، موفق شده بود روی داربست ها برود اما متخصصانِ منتقد چه؟آیا آن ها هم بعد از مرمت، گنبد شیخ لطف الله را از نزدیک دیده اند؟ افرادی که تا کنون موفق به بازدید از گنبد شیخ لطف الله شده اند، یک صدا همان حرفی را بیان می کنند که فریدون اللهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان به کرات در گفتگو با رسانه ها اعلام کرده است: ادامه مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله که وضعیت نابسامانی دارد، ضروری بوده و برای تحقق این مهم اکنون به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نظر به سهولتِ امرِ بازدید از گنبد شیخ لطف الله برای این افراد که هیچ تخصصی نیز در زمینه مرمت ابنیه تاریخی ندارند، ایسنا از مرتضی فرشته نژاد، کارشناس ارشد معماری و مرمت که وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، سال گذشته، مشخصاً پس از شنیدن نام او گفته بود: بازدید اساتید فن از گنبد شیخ لطف الله مشکلی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندر حکایت بازدید از گنبد شیخ لطف الله

اندر حکایت بازدید از گنبد شیخ لطف الله