مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 09:302020-11-08اقتصادي

کشاورزی هوشمند؛ راهکار مدیریت منابع محدود آب


رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان گفت: کشاورزی هوشمند راهکار مدیریت منابع محدود آب استان در زمینه کشاورزی است.

- ایسنا/زنجان رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان گفت: کشاورزی هوشمند راهکار مدیریت منابع محدود آب استان در زمینه کشاورزی است.

مهدی رنگ رونا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تفاهم نامه منعقده بین اتاق بازرگانی و وزارت جهادکشاورزی و ضرورت تدوین سند بهره وری آب، از گزارش تخصصی ارائه شده توسط کارشناسان اتاق بازرگانی و پیش نویس سند بهره وری آب کشاورزی استان که به صورت جامع به وضعیت بحرانی آب در استان پرداخته، اظهار کرد: ارتقای بهره وری در استفاده از آب به ویژه در بخش کشاورزی استان تاثیر به سزایی در منابع آبی دارد.

در حوزه آب استان توجه ویژه و کافی صورت نگرفته و کشاورزان همچنان به صورت سنتی نسبت به آبیاری سطح زیر کشت خود اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از این روند جهت پیشگیری از خشکسالی طی سال های آتی لازم و ضروری است، افزود: کشاورزی را باید با اقدامات ترویجی به سمت کشاورزی صنعتی پیش برد و قدم به قدم الگوی سطح زیر کشت را اصلاح کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه بهره وری را باید نسبت به سطح زیر کشت در استان افزایش داد، گفت: زنجان شهرک گلخانه ای دارد که اقدامات بسیار خوبی در آن صورت گرفته که باید این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزی هوشمند؛ راهکار مدیریت منابع محدود آب

کشاورزی هوشمند؛ راهکار مدیریت منابع محدود آب