مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 08:152020-11-08اقتصادي

شرایط برای ورود محصول کشمش به بورس کالا فراهم است/پیگیری ها در قزوین کند پیش می رود


استان قزوین یکی از قطب های تولید کشمش در کشور است، اما این محصول پرطرفدار و صادراتی، هنوز نتوانسته جایگاه خود را در سهم صادرات غیر نفتی به دست بیاورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، استان قزوین و به خصوص شهرستان تاکستان قطب تولید انگور است، لذا در محصولات فراوری شده انگور نیز سبقه طولانی دارد و از جمله امروز قریب به 20 درصد کشمش کشور را تولید می کند.

هم چنین کیفیت و مرغوبیت این کشمش موجب شده تا صادرات این محصول نیز با اقبال مواجه شود.

ایران رتبهٔ سوم صادرات کشمش در دنیا و استان قزوین رتبه نخست صادرات کشمش کشور را داراست، در این میان علیرغم افزایش قیمت دلار و قیمت بالای جهانی کشمش، به دلیل وجود دلالان، قیمت خرید آن از کشاورزان پایین است.

این در حالی است که اغلب مردم شهرستان تاکستان از همین طریق امرار معاش می کنند، لذا نیاز است جهت حمایت از کشاورزان و حذف دلالان این محصول در بورس کالا عرضه شود.

این سوژه از طریق مخاطبان خبرگزاری در سامانهٔ فارس من نیز با تیتر امکان معامله کشمش شهرستان تاکستان در بورس کالا فراهم شود  عنوان شده بود.

عزیزالله افضلی، مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در گفت و گو با خبرگزاری فارس در قزوین می گوید: استان قزوین بیشترین تولید ارقام مرغوب انگور و تولید کشمش علی الخصوص در شهرستان تاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط برای ورود محصول کشمش به بورس کالا فراهم است/پیگیری ها در قزوین کند پیش می رود

شرایط برای ورود محصول کشمش به بورس کالا فراهم است/پیگیری ها در قزوین کند پیش می رود