مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 05:552020-11-08دانش

یکی از سخت ترین سرطان ها در محیط آزمایشگاهی مغلوب نانولوله ها شد!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به گفته محققان دانشگاه کمبریج و لیدز، نانولوله های طلا می توانند برای درمان مزوتلیوما، نوعی سرطان ناشی از قرار گرفتن در معرض آزبست، - یکی از سخت ترین سرطان ها در محیط آزمایشگاهی مغلوب نانولوله ها شد! سرطان مزوتلیوما که از آن به عنوان یکی از سخت ترین سرطان نام برده می شود، در محیط کشت سلولی به دلیل مجاورت با نانولوله های طلا که تحت تابش نور لیزر قرار گرفته اند، از بین می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به گفته محققان دانشگاه کمبریج و لیدز، نانولوله های طلا می توانند برای درمان مزوتلیوما، نوعی سرطان ناشی از قرار گرفتن در معرض آزبست، مورد استفاده قرار گیرد.

در مقاله ای که محققان در نشریه Small به چاپ رساندند، نشان دادند که اگر سلول های سرطانی در مجاورت این نانولوله ها قرار گیرند، نانولوله ها نور را جذب کرده و گرم می شوند و با این کار می توان سلول های سرطانی را از بین برد.

سالانه بیش از 2600 نفر در بریتانیا به مزوتلیوما مبتلا می شوند که نوعی سرطان بدخیم ناشی از مجاورت آزبست است.

اگرچه تاکنون در بریتانیا آزبست غیرقانونی اعلام شده، اما این کشور بالاترین میزان سرطان مزوتلیوما را دارد چرا که سال های پس از جنگ مقادیر بالایی آزبست وارد این کشور شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکی از سخت ترین سرطان ها در محیط آزمایشگاهی مغلوب نانولوله ها شد!

یکی از سخت ترین سرطان ها در محیط آزمایشگاهی مغلوب نانولوله ها شد!