مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 آبان 1399 ساعت 11:502020-11-06اجتماعي

مریخ ممکن است دوقلوی ماه را ربوده باشد!


یک مطالعه جدید با کشف یک سیارک شبیه به کره ماه در دنباله سیاره مریخ نشان می دهد که مریخ ممکن است قمر دوقلوی ماه ما را دزدیده باشد.

- یک مطالعه جدید با کشف یک سیارک شبیه به کره ماه در دنباله سیاره مریخ نشان می دهد که مریخ ممکن است قمر دوقلوی ماه ما را دزدیده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، نیروی جاذبه اجرام بزرگ آسمانی دنباله ای از اجرام کوچکتر را در پشت آنها تشکیل می دهد که این دنباله را ردپای گرانشی (gravitational wake) می نامند.

اکنون دانشمندان با مشاهده یک سیارک دوردست که در دنباله سیاره مریخ قرار دارد، در آن شباهت شگفت انگیزی با کره ماه پیدا کرده اند.

این سیارک 101429 نامیده می شود و به گروهی از سیارک های تروجان تعلق دارد که در مدار مریخ قرار دارند.

یک سیارک تروجان اصطلاحی است که معمولاً برای سیارک هایی که در مدار مشترک سیاره مشتری قرار دارند، اختصاص دارد، اما نپتون، زمین و مریخ نیز نمونه هایی از آن را دارند.

مدار آنها 60 درجه پشت یا جلوی جرمی است که دنبال می کنند.

سیارک 101429 در گروه خود ویژه است و مطالعه جدیدی که توسط رصدخانه آرماق و افلاطون (AOP) انجام شده، دلیل آن را بررسی می کند.

دانشمندان با استفاده از یک طیف سنج در رصدخانه جنوب اروپا (ESO) به نام X-SHOOTER که بخشی از تلسکوپ بسیار بزرگ (VLT) در صحرای آتاکامای شیلی است، اندازه گیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مریخ ممکن است دوقلوی ماه را ربوده باشد!

مریخ ممکن است دوقلوی ماه را ربوده باشد!