مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 آبان 1399 ساعت 11:102020-11-06اقتصادي

حفظ بناهای تاریخی آذربایجان غربی 200میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: سالانه 150 تا 200 میلیارد ریال برای مرمت و نگهداری بناهای تاریخی استان مانند مساجد و پل های تاریخی اعتبار نیاز است.

- جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال 70 بنای تاریخی استان با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال در حال مرمت و بازسازی است، افزود: پل های تاریخی ممیند نقده، میرزارسول میاندوآب، باراندوز ارومیه، مسجد جامع تکاب، حمام میرزارسول مهاباد، مغازه های تپه قالاباشی نقده، بازارهای تاریخی ارومیه و خوی از مهمترین آثار تاریخی در حال مرمت استان است.

وی ادامه داد: برای حفاظت و نگهداری بناهای تاریخی نیاز به بودجه کلانی است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور تأمین هزینه آن به تنهایی توسط دولت امکان پذیر نیست و جا دارد سمن ها، مردم و سایر دستگاه ها نیز در این امر مشارکت داشته باشند.

جباری اضافه کرد: هم اکنون 5 شهرستان ارومیه، ماکو، تکاب، خوی و سلماس بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی دارای بافت تاریخی هستند که مدیریت شهری برای حفاظت از آنها باید برنامه ریزی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر 100 بنای تاریخی که در مالکیت سایر دستگاه ها و بخش خصوصی قرار دارد در معرض خطر بوده و نیازمند مرمت و باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ بناهای تاریخی آذربایجان غربی 200میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

حفظ بناهای تاریخی آذربایجان غربی 200میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد