مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 آبان 1399 ساعت 11:052020-11-05اقتصادي

اجرای 550 هکتار طرح زارعت چوب در چهارمحال و بختیاری


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه باید حدود 550 هکتار از زمین های استان شامل 100 هکتار اراضی ملی و 450 هکتار اراضی غیرملی و مستثنیات انجام به طرح زراعت چوب اختصاص یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد سیداسماعیل صالحی ظهر امروز در نشست شورای استانی سیاست گذاری توسعه زراعت چوب در چهارمحال و بختیاری،گفت: در حال حاضر با توجه به اجرای طرح تنفس جنگل های شمال و محدودیت در برداشت چوب از این جنگل ها و واردات و ارزبری چوب از کشور، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری طرح زراعت چوب را به عنوان یکی از اولویت های طرح جهش اقتصادی مطرح کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: براساس آمارها سالانه کشور به حدود 12 میلیون مترمکعب چوب نیاز دارد که از این میزان 6 میلیون مترمکعب در داخل کشور و از جنگل های شمال و مابقی از طریق واردات تأمین می شود.

صالحی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی سازمان جنگل ها و مراتع باید تا سال 1408 حدود 315 هزار هکتار از اراضی کشور به طرح زراعت چوب اختصاص یاید.

وی توضیح داد: برای دستیابی به این هدف سالانه 30 هزار هکتار طرح زراعت چوب در کشور اجرا می شود که از این میزان سهم استان ما سالانه حدود 550 هکتار است که 100 هکتار در اراضی ملی و 450 هکتار در اراضی غیرملی انجام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 550 هکتار طرح زارعت چوب در چهارمحال و بختیاری

اجرای 550 هکتار طرح زارعت چوب در چهارمحال و بختیاری