مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 14:052020-11-04اقتصادي

160 هزار هکتار از اراضی دیم کشور تا پایان دولت به آبی تبدیل می شود


معاون آب و خاک وزیرجهاد کشاورزی گفت: 160 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تا پایان کار دولت از دیم به آبی تبدیل می شود که این یک اقدام توسعه ای ارزشمند در حوزه کشاورزی به شمار می رود.

- علیمراد اکبری در حاشیه بازدید از پروژه پایاب سدهای آزاد و گاوشان در گفت و گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: طرح توسعه منابع آب و خاک در غرب و شمالغرب کشور در 227 هزار هکتار از اراضی به اجرا در می آید که از این میزان 160 هکتار آن را اراضی جدید که از دیم به آبی تبدیل می شوند، تشکیل داده و تاکنون نیز این طرح در 77 هزار هکتار به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری نیز 50 هزار هکتار از این طرح افتتاح می شود که از این میزان حدود 11 هزار هکتار آن در استان کردستان است و از این رقم نیز تا پایان آبان ماه سال جاری 25 هزار هکتار آن به بهره برداری می رسد که پنج هزار هکتار آن در کردستان است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سهم کردستان در پروژه توسعه منابع آب و خاک در غرب و شمالغرب کشور حدود 16 هزار و 800 هکتار است که تاکنون 640 هکتار آن به بهره برداری رسیده است.

اکبری با اشاره به اینکه از این میزان 7 هزار و  500 هکتار آن باغ و مابقی مربوط به اراضی زراعی است، یادآور شد: این پروژه در استان حدود 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

160 هزار هکتار از اراضی دیم کشور تا پایان دولت به آبی تبدیل می شود

160 هزار هکتار از اراضی دیم کشور تا پایان دولت به آبی تبدیل می شود