مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 06:252020-11-04اقتصادي

11 هزار هکتار از اراضی کردستان تا پایان امسال آبی می شود


قرار است تا پایان سال 50 هزار هکتار از اراضی کشور به آبی تبدیل شود که سهم کردستان از این میزان 11 هزار هکتار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا صبح امروز در دیدار با علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سنندج، اظهار کرد: تا پایان امسال 11 هزار هکتار از اراضی واقع در حوزه آب های مرزی استان کردستان آبی و تبدیل به باغ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این رقم در مرحله اول و تا پایان آذر 5 هزار هکتار از اراضی حوزه آب های مرزی کردستان و در مرحله دوم هم 6 هزار هکتار تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار کردستان تصریح کرد: در راستای اجرای این پروژه 410 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون 320  میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی افزود: 90 میلیارد تومان دیگر برای اجرای این پروژه نیاز است که امسال 55 میلیارد تومان تخصیص یافته و برای تکمیل آن 45 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

استاندار کردستان اضافه کرد: توسعه استان به ویژه در بخش کشاورزی ضروری است و انتظار داریم در سطح ملی اعتبارات بیشتری برای زیرپوشش قرار دادن اراضی کشاورزی تخصیص یابد تا عقب ماندگی های گذشته جبران شود.

مرادنیا یادآور شد: در حوزه آب های مرزی تا پایان سال گذشته در استان کردستان 320 میلیارد تومان هزینه شده است که در صورت تخصیص 45 میلیارد مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11 هزار هکتار از اراضی کردستان تا پایان امسال آبی می شود

11 هزار هکتار از اراضی کردستان تا پایان امسال آبی می شود