مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 آبان 1399 ساعت 07:352020-11-03دانش

دانشمندان از چگونگی ادغام سیاهچاله ها پرده برداشتند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو؛ طی پنج سال گذشته، زمانی که دانشمندان از امواج گرانشی مطلع شده اند تا راز های دنیای سیاهچاله ها را نشان دهند، - کشف سیاهچاله های مرموز همیشه برای دانشمندان جالب بوده است و طی چند سال گذشته اطلاعات زیادی از شکل گیری یا ادغام آن ها بدست آمده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو؛ طی پنج سال گذشته، زمانی که دانشمندان از امواج گرانشی مطلع شده اند تا راز های دنیای سیاهچاله ها را نشان دهند، انقلابی در نجوم ایجاد شد.

امواج گرانشی زمانی بوجود می آیند که دو سیاهچاله با آزادسازی انرژی عظیمی در یکدیگر ادغام شوند، اما تاکنون، سرنخ های کمی درباره چگونگی و چرایی ادغام سیاهچاله وجود دارد.

امروزه، همکاری محققان رصدخانه موج گرانشی با تداخل سنج لیزری (لیگو) و ویرگو مجموعه ای از اکتشافات ارائه دادند که اولین نکات را درباره منشا ادغام سیاهچاله ها ارائه می دهند.

دانشگاه فیزیک و نجوم دانشگاه موناش توضیح می دهد: ما در حال کشف 44 ادغام تایید شده سیاهچاله هستیم که چهار برابر بیشتر از تعداد سیگنال های امواج گرانشی است که قبلا شناخته شده بود.

با مطالعه سیاهچاله های زیاد، ما می توانیم به سوالات عمیق درباره چگونگی ادغام این سیستم ها پاسخ دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان از چگونگی ادغام سیاهچاله ها پرده برداشتند

دانشمندان از چگونگی ادغام سیاهچاله ها پرده برداشتند