مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 06:202020-11-02اقتصادي

مهم ترین دلایل ریزش شاخص بورس / نهادهای بازار باید تقویت شوند


یک کارشناس بازار سرمایه با برشمردن مهم ترین دلایل ریزش شاخص بورس تهران گفت: باید نهادهای مرتبط با بازار سرمایه تقویت شوند.

- فرزاد نبی زاده رضاییه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد مهم ترین دلایل ریزش شاخص بورس تهران در روزهای اخیر گفت: یکی از مهم ترین دلایل این است که  بورس ایران کارآ و باثبات نبوده است.

همچنین  زیرساخت های موجود در بازار حرفه ای نبوده، بنابراین توان رشد شاخص به گونه ای که در تابستان اتفاق افتاد را نداشته است، بنابراین شاهد روند اصلاحی و بعد از آن ریزش بازار بودیم.

وی افزود: یک ایراد مهم در بازار سرمایه این است که تعداد نهادهای مالی حرفه ای  در بازار اندک است و فرهنگ  سرمایه گذاری در بازار سرمایه از طریق این نهادها هنوز نهادینه نشده است.

کارشناس بازار سرمایه همچنین در مورد این که گفته می شود، تازه واردان بازار سرمایه به روش سرمایه گذاری غیرمستقیم وارد شوند، گفت: یکی از مشکلات اصلی بازار کنونی سرمایه ضعف فرهنگ سهامداری است که در این شرایط مدیریت در بازار سخت است، چون فشار  سهامداران حقیقی و خرد برای فروش سهام در بازار زیاد است و شاهد رفتارهای هیجانی و غیر حرفه ای هستیم.

نبی زاده همچنین گفت: زمانی سهامداران به صورت نابه سامان رفتار می کنند که شناخت کافی از بازار ندارند و بنابراین رفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین دلایل ریزش شاخص بورس / نهادهای بازار باید تقویت شوند

مهم ترین دلایل ریزش شاخص بورس / نهادهای بازار باید تقویت شوند