مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 11:202020-11-01پزشكي

افسردگی مبتلایان به کرونا باعث تشدید بیماری می شود


یک متخصص روانپزشکی، بر نقش مؤثر مراقبت از سلامت روان و پیشگیری از افسردگی و اختلالات روان در تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران مبتلا به کرونا تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبیمارستان مسیح دانشوری دو برابر مردان است.

این متخصص روانپزشکی ادامه داد: اختلالات اضطرابی نیز که شامل اختلالات پانیک، وسواس، اضطراب انتشاری و سایر اختلالات اضطرابی است در زنان بیش از مردان گزارش شده است.

صفا با بیان اینکه در پاندمی کرونا تمامی مجموعه های درمانی و بهداشتی کشور در تلاشند تا با دانش و تجربه خود به درمان و قطع زنجیره این بیماری کمک کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با کمک تیم روانپزشکی بیمارستان مسیح دانشوری و استفاده از داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب به نتایج مثبتی دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه پیشگیری از افسردگی و اختلالات روان به تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران کمک قابل توجهی می کند، توضیح داد: به طور کلی نتایج تحقیقات گواه این موضوع است که بیمارانی که تحت درمان های تیم های روانپزشکی بودند و درمان های اختصاصی دریافت کرده اند کمتر به بخش های ICU منتقل شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: هرچند که استفاده از درمان های روانپزشکی در طول مدت بستری بیماران تفاوت چندانی ایجاد نکرده ولی ارتباط معنا داری بین مصرف کنندگان این دارو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی مبتلایان به کرونا باعث تشدید بیماری می شود

افسردگی مبتلایان به کرونا باعث تشدید بیماری می شود