مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 17:152020-10-31اقتصادي

بایدها و نبایدهای دستورالعمل «ساماندهی رسیدگی به پرونده های بازار سرمایه»


یکی از شاخص­های مهم در تأمین امنیت سرمایه­ گذاری، تضمین امنیت قضایی در بازار سرمایه است که بر اساس ثبات در نظام قوانین و مقررات و وجود ساز وکارهای کم هزینه و سریعِ احقاق حقوق از طریق مراجع قضایی ارزیابی می­شود.

- یکی از شاخص­های مهم در تأمین امنیت سرمایه­ گذاری، تضمین امنیت قضایی در بازار سرمایه است که بر اساس ثبات در نظام قوانین و مقررات و وجود ساز وکارهای کم‌هزینه و سریعِ احقاق حقوق از طریق مراجع قضایی ارزیابی می­شود.

در همین راستا قانون اجرای سیاست­های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب1387 (اصلاحی1397) و نیز قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید به منظور تسهیل اجرای سیاست­های کلی اصل 44 مصوب1388، تکالیفی را برای قوه قضاییه مقرر کرده­ اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» نظر به تحولات اخیر در بازار سرمایه که به آزادسازی سهام عدالت و ورود بیش از 48 میلیون نفر به بازار بورس و صدور کد بورسی منجر شده است، اهتمام به عملیاتی کردن تکالیف مقرر در قوانین فوق­الذکر در جهت حمایت از حقوق عامه مردم و تضمین سلامت و امنیت قضایی در بازار سرمایه، به صدور دستورالعمل ساماندهی به رسیدگی به پرونده­های بازار سرمایه ایران از سوی ریاست قوه قضاییه انجامیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای دستورالعمل «ساماندهی رسیدگی به پرونده های بازار سرمایه»

بایدها و نبایدهای دستورالعمل «ساماندهی رسیدگی به پرونده های بازار سرمایه»