مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 05:052020-10-31سياسي

علمای اهل سنت کردستان: برجسته سازی مشترکات اهل سنت و تشیع پیام هفته وحدت است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، وحدت اسلامی به معنی همبستگی مسلمانان و اتحاد پیروان مذاهب گوناگون با وجود اختلافات مذهبی، در برابر دشمنان اسلام و بیگانگان است.

وحدت اسلامی به معنا و مفهوم یکی شدن مذاهب نیست، چراکه این نوع وحدت، نه شدنی است و نه منظور داعیان وحدت است، حتی به معنای شیعه شدن سنی، یا سنی شدن شیعه نیست، وحدت بلکه منظور، کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آنها در تعامل با یکدیگر و مسائل مربوط به جهان اسلام و صحنه بین المللی است.

مسلمانان باید فارغ از اختلافات و با پرهیز از تفرقه در مسائل جهان اسلام، هم سو و هم جهت حرکت کنند، اختلافات نباید مانع از اخوت اسلامی و وحدت صفوف مسلمانان در برابر دشمنان شود.

معنای اتحاد شیعه و سنی، دست برداشتن و کوتاه آمدن از اصول و اعتقادات خویش نیست، وحدت یعنی با توجه به اینکه بین دو مذهب، مشترکات بسیاری وجود دارد، دو گروه باید بر محور این مشترکات به هم نزدیک شوند و برای حفظ و تعالی اسلام با یکدیگر همکاری و همیاری داشته باشند.

وحدت در کلام امام امت ما با برادران تسنن یکی هستیم واحد و مسلمان هستیم برادر هستیم، اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه بین ما مسلمان ها بشود بدانیم که یا جاهل هستند یا از کسانی هستند که می خواهند بین مسلمانان اختلاف بیندازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علمای اهل سنت کردستان: برجسته سازی مشترکات اهل سنت و تشیع پیام هفته وحدت است

علمای اهل سنت کردستان: برجسته سازی مشترکات اهل سنت و تشیع پیام هفته وحدت است