مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 04:402020-10-31سياسي

لایحه تجارت با موازین شرعی هم مغایرت دارد


علاوه بر ایراد شکلی که شورای نگهبان گرفته است، لایحه تجارت ایراد محتوایی هم دارد و مواردی از خلاف شرع هم در آن وجود دارد که انتظار می رود شورای نگهبان به آن ها هم توجه کند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، لایحه تجارت از مرداد 98 در دستور کار مجلس دهم قرار گرفت و بیش از 400 ماده از آن به وسیله نمایندگان تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد اما شورای نگهبان به علت تغییر شکلی لایحه تجارت نسبت به لایحه ارسالی دولت از آن ایراد گرفت و به استناد اصل 74 قانون اساسی آن را به مجلس بازگرداند.

در همین زمینه عباس کریمی استاد تمام حقوق دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرگزاری فارس ضمن دفاع از اقدام شورای نگهبان گفت: علاوه بر ایراد شکلی که شورای نگهبان گرفته است، لایحه تجارت ایراد محتوایی هم دارد و مواردی از خلاف شرع هم در آن وجود دارد که انتظار می رود شورای نگهبان به آن ها هم توجه کند.

وی افزود: قانون تجارت نیاز به بازنگری و اصلاح کلی دارد و اگر اصلاح این قانون دقیق و صحیح صورت بگیرد به رونق اقتصادی هم کمک می کند اما اگر مثل الان قانون تجارت مبهم نوشته شود در عمل لطمه بیشتری به تجارت کشور می زند.

این حقوقدان در پایان با اشاره به ماده 5 لایحه تجارت که در آن به رویه های غیر رسمی اعتبار داده شده است، اظهار داشت: این ماده مبهم نوشته شده است و به ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه تجارت با موازین شرعی هم مغایرت دارد

لایحه تجارت با موازین شرعی هم مغایرت دارد