مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 21:402020-10-30سياسي

دهم آبان ماه به عنوان روز مبارزه ضد استعماری زنان ایران ثبت شود


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با گرامیداشت سالروز حماسه زنان لرده گفت: دهم آبان ماه به عنوان روز مبارزه ضد استعماری زنان ایران در تقویم سالانه کشور ثبت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم استان بوشهر در عرصه های مقاومت تاریخی درخشان و پرافتخار داشته اند و سال ها مقاومت در این استان ثبت شده است.

وی با گرامیداشت هشتم تا دهم آبان سالروز خلق حماسه زنان لرده در دشتستان استان بوشهر بیان کرد: در سال 1297 هجری شمسی زنان استان بوشهر در منطقه لرده شهرستان دشتستان درس بزرگی را به متجاوزین انگلیسی دادند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه انگلیسی ها در این منطقه شکستی سنگین را متحمل شده اند، افزود: دهم آبان به عنوان روز مبارزه ضد استعماری زنان ایران در تقویم سالانه ایران ثبت شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دشتستان و منطقه گیسکان تاریخی پرافتخار و درخشان در عرصه مقاومت و مقابله با استعمار پیر انگلیس دارد و مردان و زنان این دیار تاکنون حماسه های بزرگی را به نام خود در تاریخ ثبت کرده اند.

هرچند تاکنون به خوبی حماسه زنان لرده بازگو نشده است و بسیاری از مردم از آن بی خبر هستند ولی این حماسه در تاریخ کشور کم نظیر است و انگلیسی ها شکستی سخت را از شیرزنان این منطقه مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهم آبان ماه به عنوان روز مبارزه ضد استعماری زنان ایران ثبت شود

دهم آبان ماه به عنوان روز مبارزه ضد استعماری زنان ایران ثبت شود