مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 18:352020-10-30سياسي

مکان های تاریخی مانه وسملقان ظرفیت توسعه اقتصاد گردشگری را دارد


نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: مکان های تاریخی مانه وسملقان قابلیت تبدیل به مکان های بوم گردی دارند که در درازمدت می توانند موجب رونق معیشتی مردم بومی و شهرستان شود.

- محمد وحیدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در مانه و سملقان اظهار کرد: مراکز تاریخی شهرستان مانه و سملقان مانند قلعه خان، با قدمت 8 هزار سال و تپه ریوی که در دو کیلومتری مرکز شهرستان با قدمت 3 هزار سال قرار دارند محل های مناسبی برای توسعه گردشگری این شهرستان است.

وی افزود: این محل ها به منظور آشنایی گردشگران با سبک زندگی مردمان شهرنشین این حوزه در قالب بوم گردی  می تواند بخوبی معرف تاریخ شهرستان مانه و سملقان باشد.

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی اظهار کرد: در این مجموعه تاریخی سعی شده که چرخه زندگی مردمان شهرنشین سلجوقیان به نمایش درآید، به این معنا که در همین مجموعه از مصالح خشتی با ابعاد قابل توجهی استفاده شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مسیر شهرستان مانه و سملقان متصل کننده استان های شمالی و شرقی کشور بوده این مجموعه تاریخی می تواند باعث آشنایی گردشگران با سبک فرهنگ،آداب ورسوم زندگی گذشتگان، اشیاء و مردم شناسی مسافران و گردشگران شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکان های تاریخی مانه وسملقان ظرفیت توسعه اقتصاد گردشگری را دارد

مکان های تاریخی مانه وسملقان ظرفیت توسعه اقتصاد گردشگری را دارد