مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 08:402020-10-30پزشكي

هشدار به خانواده ها؛ اضطراب کودک مخفی می ماند


دکتر فریبا عرب گل، متخصص روانپزشکی کودک و نوجوان با حضور در برنامه مادر کودک تندرستی از شبکه سلامت در مورد اضطراب در کودکان توضیحاتی ارایه داد.

- جی پلاس، در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

♦اکثر آدم ها فکر می کنند دوران کودکی، دورانی شاد و بی دغدغه ای است و آثاری از استرس، اضطراب، ناراحتی و افسردگی در این دوره وجود ندارد اما حقیقت بر عکس این باور است و کودکان گاهی دچار اضطراب های شدید می شوند.

♦کودکان به اتفاق هایی که در محیط اطرافشان رخ می هد فکر می کنند و واکنش نشان می دهند و این اضطراب ها ممکن است از دید پدر و مادر مخفی باقی بماند.

♦تفاوت اضطراب و ناراحتی در کودکان بزرگسالان در قدرت کلامی آن هاست، بزرگسالان هنگام ناراحتی به راحتی می توانند از این قدرت استفاده کنند اما کودکان نمی توانند اضطراب خود را بازگو کنند.

♦شابع ترین مشکل جسمی در کودکانی که دچار اضطراب می شوند عبارت است از؛ دل درد، حالت تهوع ، سردرد، سرگیجه، لرزش دست، سرد شدن اندام ها، تپش قلب، تکرر ادرار و… .

♦اگر کودک در هنگام صبح و رفتن به مدرسه دچار دل درد و حالت تهوع شود و بعد از برگشت از مدرسه این حالت ها را از دست داد، کودک دچار اضطراب از دست دادن شده است و جدایی از خانه و مادر باعث وجود این علائم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار به خانواده ها؛ اضطراب کودک مخفی می ماند

هشدار به خانواده ها؛ اضطراب کودک مخفی می ماند