مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 07:402020-10-30بين الملل

پوتین خواستار مذاکره بر سر بحران قره باغ با مشارکت ترکیه شد


رییس جمهور روسیه خواستار آتش بس فوری در نزاع قره باغ و برگزاری مذاکرات صلحی بر سر این مناقشه که در آن پیشنهادهای کشورهای مختلف از جمله ترکیه مورد بررسی قرار بگیرد، - رییس جمهور روسیه خواستار آتش بس فوری در نزاع قره باغ و برگزاری مذاکرات صلحی بر سر این مناقشه که در آن پیشنهادهای کشورهای مختلف از جمله ترکیه مورد بررسی قرار بگیرد، شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از دیلی صباح، کشورهایی نظیر روسیه، فرانسه و آمریکا خواستار یک آتش بس پایدار برای جنگ ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ شده اند.

با این حال ترکیه از باکو در دفاع از خود حمایت کرده و خواستار خروج نیروهای ارمنستان از مناطق تحت اشغالشان شده است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تصریح داشت، ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید نزاع بر سر قره باغ را از طریق مذاکرات در چارچوب گروه میسنک وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا که شامل ترکیه نیز بشود حل کنند.

او در سخنرانی در یک مجمع سرمایه گذاری در مسکو بیان داشت، حل اختلاف در منطقه زمانی امکانپذیر خواهد شد که طرحها توازن منافع را پیدا کنند.

رییس جمهور روسیه ادامه داد: در مرحله اول ما نیاز داریم درگیری را متوقف کرده و جلوی ضایعه های جانی را بگیریم، در ادامه پشت میز مذاکره بنشینیم و یک اتفاق نظر و توازن منافع را بر مبنای پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین خواستار مذاکره بر سر بحران قره باغ با مشارکت ترکیه شد

پوتین خواستار مذاکره بر سر بحران قره باغ با مشارکت ترکیه شد