مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 06:502020-10-30اقتصادي

بحران مرغ در کمین است/ عدم مدیریت قیمت را بالا خواهد بود


برای رهن واحد 55 متری در ده ونک به سرمایه 130 میلیون تومانی نیاز است.

- با وجود آنکه مرغ ارزانترین محصول پروتیینی در سبد مصرفی خانوار محسوب می شود، اما در هفته های اخیر تحت تاثیر عوامل مختلف سیرصعودی به خود گرفته است و امکان دسترسی برخی دهک های جامعه به آن وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بسیاری از مسئولان بر این باورند که کمبود و گرانی نهاده های دامی علاوه بر کاهش میل و رغبت مرغداران به جوجه ریزی منجر به کاهش وزن مرغ تولیدی شده است که همه این عوامل دست به دست یکدیگر داده تا بازار مرغ متشنج شود.

با وجود اعتراض های مکرر مرغداران، ستاد تنظیم بازار در 30 مهر قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده را 13 هزار و 100 تومان با احتساب 10 درصد در اختیار استانداران و قیمت مصوب مرغ گرم را 20 هزار و 400 تومان اعلام کرد که با واکنش شدید تولیدکنندگان روبرو شد چرا که آن ها براین باورند که نرخ اعلامی هیچ گونه سنخیتی با هزینه های تولید ندارد و در صورت اصلاح نشدن، تولید مرغ به بحران کشیده می شود.

ماجرا تنها به این جا ختم نمی شود چرا که با جهش قیمت اقلام اساسی سبد خانوار و تخلف برخی واحدهای صنفی در فروش مرغ با قیمت های گزاف، قدرت خرید بسیاری از اقشار جامعه کاهش یافته است و آن ها به سبب حقوق های حداقلی چاره ای جز حذف محصولات مختلف از سبد مصرفی خود ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران مرغ در کمین است/ عدم مدیریت قیمت را بالا خواهد بود

بحران مرغ در کمین است/ عدم مدیریت قیمت را بالا خواهد بود