مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 06:452020-10-30اقتصادي

هزینه 43 میلیارد تومانی مرمت میراث فرهنگی خراسان شمالی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: در سال جاری 43 میلیارد و 502 میلیون ریال اعتبار به منظور مرمت آثار و بناهای تاریخی استان هزینه شد که نسبت به سال 98 شاهد رشد 3.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار کرد: در سال گذشته، 11 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار در حوزه مرمت آثار هزینه شد که این رقم در سال جاری با رشد 3.

7 برابری به 43 میلیارد و 502 میلیون ریال رسید.

وی با بیان اینکه 34 بنای تاریخی استان در سال جاری مرمت شده است، تصریح کرد: مرمت بنای تاریخی سبزه میدان، موزه مردم شناسی جاجرم، رباط قلی، رباط قره بیل، بنای سنگی زرد، مقبره شهدا، حمام پیرشهید، مقبره شیخ آذری، حمام فاروج، آیینه خانه و عمارت مفخم ازجمله این آثار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: همچنین در سال جاری در سایر بخش های مربوط به حوزه میراث فرهنگی ازجمله کاوش، احیا، ثبت، احداث و تکمیل موزه و.

شاهد افزایش چند برابری اعتبارات نسبت به سال 98 بودیم که فعالیت های خوبی نیز در این زمینه انجام شد.

 تاکنون 655 اثر طبیعی، تاریخی، ناملموس و اثر منقول از استان خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد، 511 اثر تاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه 43 میلیارد تومانی مرمت میراث فرهنگی خراسان شمالی

هزینه 43 میلیارد تومانی مرمت میراث فرهنگی خراسان شمالی