مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 22:552020-10-29اقتصادي

200 هزار تن برنج وارداتی در گمرک فاسد می شود


معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از «در حال فاسد شدن» 200 هزار تن برنج دپو شده در بنادر و گمرکات کشور به دلیل عدم تخصیص ارز خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی گفت: بیش از 200 هزار تن برنج از چندین ماه پیش در گمرک و بنادر دپو شده و مجوز ترخیص ندارد؛ آن هم در شرایطی که بنا بر اعلام مسئولان و صاحبانشان، این برنج‌ها در حال فاسد شدن هستند و با عدم پرداخت ارز به فروشنده، اعتبار بین‌المللی تجار زیر سوال رفته؛ در این بین سکوت دستگاه‌های مربوطه قابل تأمل است.

وی در واکنش به خبر فرش قرمز وزارت صمت و گمرک برای واردات 40 واگن موز، اظهار داشت: طبق مفاد ماده 8 قانون مقررات صادرات و واردات، واردکنندگان کالا اعم از دولتی و غیردولتی جهت اخذ مجوز ورود و ثبت سفارش منحصراً باید به وزارت صمت مراجعه کنند.

معاون فنی گمرک افزود: در تبصره ذیل این ماده اعلام شده موافقت با ورود کالا مجوز ترخیص تلقی شده و نیاز به اخذ مجوز جداگانه‌ای از وزارتخانه مزبور نیست.

وی به مصوبه 22 فروردین سال 97 هیأت وزیران اشاره کرد و یادآور شد: طبق جزییات این مصوبه واردات تمامی کالاهای تجاری به کشور از مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و سایر مبادی ورودی بدون ثبت سفارش ممنوع اعلام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 هزار تن برنج وارداتی در گمرک فاسد می شود

200 هزار تن برنج وارداتی در گمرک فاسد می شود