مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 15:152020-10-29دانش

پیدا شدن 260 سکه فخرالدوله در حفاری یک قبر ممکن نیست


سکه های مکشوفه دوران فخرالدوله در گورستان ابن بابویه مربوط به زمان حیات شیخ صدوق در ری است و قدمت سکه ها نشان می دهد که محل کشف نمی تواند داخل قبر باشد.

- احمد ابوحمزه ری شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرری اظهار کرد: سکه های کشف شده در گورستان ابن بابویه شهرری مربوط به دوران آل بویه در ری و حدود یک هراز و 100 سال در زمان حیات شیخ صدوق در شهرری بوده که این مورد بسیار جالب است.

 همچنین روی چند سکه نام فخرالدوله و دارالضرب المحمدیه (ری) در فیلم دیده می شود که نشان از ضرب سکه ها در اواخر دوره آل بویه در ری دارد.

وی در رابطه با محل کشف سکه ها گفت: در گذشته و به خصوص پس از دوره اشکانیان به بعد در بعضی از مکان ها هنگامی که می خواستند شخصی را دفن کنند یک عدد سکه طلا نیز به همراه متوفی دفن می کردند اما باتوجه به اینکه تعداد سکه های مکشوفه حدود 260 عدد است لذا این فرضیه که سکه ها در قبر دفن شده بوده، صحیح نیست.

  این پژوهشگر و کارشناس حوزه میراث فرهنگی ادامه داد: باتوجه به قدمت سکه ها، موضوع کندن قبر نمی تواند صحیح باشد زیرا برای قبر نهایتاً تا 3 متر از زمین را حفر می کنند اما سکه های 1100 سال پیش با بررسی تاریخ نمی تواند در عمق 3 متری باشد و مطمئناً خیلی پایین تر بوده و برای این منظور به احتمال زیاد حفاری انجام گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیدا شدن 260 سکه فخرالدوله در حفاری یک قبر ممکن نیست

پیدا شدن 260 سکه فخرالدوله در حفاری یک قبر ممکن نیست