مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 12:552020-10-29سياسي

«نورمهال» دوباره خبرساز می شود؟/ احداث برج در حریم عمارت واقعیت دارد؟


حفظ حریم آثار تاریخی از اصول حفاظت این سرمایه های ملی است، اما ظاهرا آثار تاریخی در همدان از مقبولیت کافی بین تصمیم گیران برخوردار نیست یا شاید توسعه استان هنوز در اولویت اقدامات مسوولان قرار نگرفته، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، وقتی خبر پیشنهاد احداث برجی سر به فلک کشیده در جوار آثار تاریخی همدان به گوش می رسد، تنها اجحاف در حق آثار به ثبت رسیده ملی این کهن شهر در ذهن ها تداعی می شود.

آیا می شود یکی از محورهای اصلی توسعه همدان را گردشگری بر مبنای داشته های تاریخی، فرهنگی و طبیعی دانست و سخن از احداث برج های سی و چند طبقه آن هم در حریم آثار ملی به میان آورد؟ چه طور ممکن است توسعه بر اساس گردشگری در دستور کار استان قرار گیرد در حالی که یکی از پس از دیگری آثار مهم تاریخی به یغما می رود؟ امروزه حفظ حریم آثار تاریخی از اصول حفاظت این سرمایه های ملی به شمار می رود، اما ظاهرا آثار تاریخی در همدان از مقبولیت کافی بین تصمیم گیران برخوردار نیستند یا شاید توسعه استان هنوز در اولولیت اقدامات مسوولان قرار نگرفته است.

علی ایحال بناهای تاریخی و ارزشمند همدان که با هزار و یک ترفند و چک و چانه دلسوزان به ثبت رسیده و برخی هم در روند مرمت قرار گرفته است اما حتی ثبت ملی این آثار و مرمت آنها منجر به حفظ حریم و محدوده این بناها نشده و برخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نورمهال» دوباره خبرساز می شود؟/ احداث برج در حریم عمارت واقعیت دارد؟

«نورمهال» دوباره خبرساز می شود؟/ احداث برج در حریم عمارت واقعیت دارد؟