مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 12:352020-10-29اقتصادي

تولید انار در اردبیل 15 درصد افزایش یافته است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش 15 درصدی تولید انار در باغات شمال و جنوب استان اردبیل خبر داد.

- خلیل نیکشاد 8آبان در جشن برداشت انار در نمهیل خلخال اظهار کرد: باغداران استان برداشت یاقوت سرخ را از اوایل پاییز شروع کردند و پیش بینی می شود در 10 روز آینده برداشت انار از انارستان های استان به اتمام برسد.

وی تولید 150 تن انار را در خلخال یادآور شد و خاطرنشان کرد: در منطقه نمهیل خلخال بیشترین محصول برداشت می شود که از ویژگی های خاص برخوردار هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: در شهرستان گرمی نیز تولید یک هزار تن از این محصول با تلاش باغداران انجام می شود که انار به دست آمده در این مناطق نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.

نیکشاد با بازار مناسب این محصول اشاره کرد و گفت: علاوه بر تامین نیاز داخل استان بخشی از محصول به واحدهای فرآوری در استان های دیگر ارسال می شود.

وی ادامه داد: در سال زراعی سپری شده ما وضعیت خوبی را در تولید محصولات سردرختی در شهرهای مختلف استان شاهد بودیم که سرآمد آن مشگین شهر و خلخال است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته تولید این محصول با یک رشد و جهش 15 درصدی روبرو بوده و باغداران شهرهای شمالی و جنوبی استان سعی می کنند در بسته بندی های مناسب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید انار در اردبیل 15 درصد افزایش یافته است

تولید انار در اردبیل 15 درصد افزایش یافته است