مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 10:202020-10-29پزشكي

مرغداران واکسیناسیون طیور را جدی بگیرند؛ آنفلوانزا در کمین است


دبیر ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان شرقی گفت: ردپایی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان دیده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، امیرحسین بهداد، ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در جهان و کشور، بر ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان که می تواند بر روند تولید و تامین مواد غذایی شهروندان استان لطمه بزند پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون خوشبختانه در استان ما موردی از این بیماری گزارش نشده است.

وی با بیان این مطلب که پیشگیری همیشه ساده تر و کم هزینه تر از درمان است، افزود: یکی از مهمترین عوامل پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، واکسیناسیون گله های مرغ مادر، مرغ تخمگذار و مزارع پروشی بوقلمون است که متاسفانه با وجود توصیه های دامپزشکی از طرق مختلف باز هم عده ای از مرغداران همکاری لازم را نداشته و اقدام به واکسیناسیون طیور پرورشی خود نمی کنند.

بهداد همچنین بر ضرورت بیمه کردن طیور پرورشی توسط مرغداران تاکید کرد و افزود: از اتحادیه های محترم درخواست می کنیم تا این موضوع مهم را به مرغداران یادآوری کنند تا در صورت درگیر شدن یک واحد مرغداری به این بیماری خسارت اقتصادی و به تبع آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرغداران واکسیناسیون طیور را جدی بگیرند؛ آنفلوانزا در کمین است

مرغداران واکسیناسیون طیور را جدی بگیرند؛ آنفلوانزا در کمین است