مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 09:452020-10-29اجتماعي

شناسایی گردشگران عامل تلف شدن کل وحشی در مراحل نهایی است


مدیر کل محیط زیست استان اصفهان گفت: شناسایی گردشگران کویر مرنجاب که با تعقیب کل وحشی و رفتارهای غیرهمسو با محیط زیست موجب تلف شدن این گونه ارزشمند شدند، - در مراحل نهایی است.

ایرج حشمتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی از تعقیب یک کل وحشی توسط یک گروه گردشگر آفرودسوار اظهار داشت: این افراد با تعقیب این کل وحشی و رفتارهای غیرهمسو با محیط زیست باعث خستگی و ترس این گونه ارزشمند حیات وحش شدند که در نهایت منجر به تلف شدن آن شد.

وی با بیان اینکه این یک رفتار غیر مسئولانه در نزدیک منطقه حفاظت شده یخاب و در کویر مرنجاب رخ داده است، ابراز داشت: کل وحشی نشان داده شده در این فیلم متأسفانه به دلیل استرس فراوان وارد شده ناشی از تعقیب آفرودسواران جان خود را از دست می دهد.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه شناسایی این گردشگران در مراحل نهایی است، تصریح کرد: بعد از شناسایی و احضار اقدامات قانونی درباره آنها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای پیشگیری از چنین وقایعی پایبندی دستگاه ها و نهادهای اجرایی به الزامات محیط زیستی است، افزود: متأسفانه در حوزه گردشگری این اقدامات کمتر انجام می شود که نتیجه این موضوع وقوع چنین اتفاقات ناگوار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی گردشگران عامل تلف شدن کل وحشی در مراحل نهایی است

شناسایی گردشگران عامل تلف شدن کل وحشی در مراحل نهایی است