مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 06:052020-10-29سياسي

عشق شهید فهمیده به امام راحل حماسه آفرید/ محمدحسین از محل دفنش خبر داشت


خواهر شهید فهمیده با اشاره به عشق برادرش به امام راحل گفت: همین عشق منجر به خلق حماسه ای ماندگار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شهید حسین فهمیده در تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه سال 1346 در روستای سراجه از توابع قم چشم به جهان گشود.

وی از سال 58 همراه خانواده اش به کرج مهاجرت کرد و از این شهر عازم جبهه های حق علیه باطل شد و حماسه ای ماندگار را رقم زد.

پخش اعلامیه های امام خمینی (ره) طی سال های 56 و 57 در سن حدود 10 تا 11 سالگی و شرکت در تظاهرات انقلاب اسلامی از جمله فعالیت های این شهید بزرگوار قبل از سرنگونی رژیم پهلوی بود.

شهید فهمیده در بیست و پنجم شهریورماه سال 59 یک هفته پیش از تجاوز نیروهای بعثی به ایران به همراه تنی چند از نیروهای بسیجی عازم خرمشهر شد و از روزهای نخست جنگ در خط مقدم حضور داشت.

وی چندین بار در درگیری با دشمنان بعثی مجروح و به بیمارستان اعزام شد اما این اتفاقات ذره ای از اراده او را برای حضور در جبهه ها کم نکرد تا اینکه انجام در 8 آبان ماه 59 در کوت شیخ در آن سوی شط خرمشهر وقتی پنج تانک عراقی به سمت رزمندگان ایران حمله می کنند و قصد محاصره آنها را دارند، محمدحسین با بستن چند نارنجک به کمرش و با رشادتی مثال زدنی به زیر یکی از تانک ها می رود و با منهدم کردن این تانک به فیض شهادت نائل می آید، تانک های عراقی به گمان این منطقه مین گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشق شهید فهمیده به امام راحل حماسه آفرید/ محمدحسین از محل دفنش خبر داشت

عشق شهید فهمیده به امام راحل حماسه آفرید/ محمدحسین از محل دفنش خبر داشت