مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 05:252020-10-29فناوري

اتصال 75 درصدی روستا های آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت:75 درصد از روستا های آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

- قاسم جلیلی نژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه  با بیان اینکه، وزارت ارتباطات موظف است زیرساخت های ارتباطی 80 درصد روستا های کشور را تا پایان برنامه ششم توسعه تامین کند، اظهار داشت: این میزان در آذربایجان غربی 75 درصد است.

وی افزود: اعتبارات لازم برای ارتقای اینترنت سایت های روستایی از محل اعتبارات دولتی و در قالب طرح USO تامین شده و با پیمانکاری اپراتور همراه اول قابل پیگیری است.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی با تاکید بر کاهش شکاف دیجیتالی مناطق محروم، افزود: وزارت ارتباطات موظف است تا پایان برنامه ششم توسعه زیرساخت های ارتباطی لازم برای ارائه چهار خدمت اصلی آموزش، خدمات بانکی، بهداشت و درمان و کشاورزی را در 80 درصد روستاها تامین کند.

جلیلی نژاد با اشاره به اینکه 417 دفتر فناوری اطلاعات روستایی در این استان وجود دارد، گفت: براساس برنامه باید تمام دفاتر فناوری اطلاعات روستایی، خدمات خرده بانکداری را ارائه دهند که تاکنون 278 دفتر در این راستا همکاری کرده اند.

وی افزود: با این آمار 66 درصد دفاتر ICT روستایی آذربایجان غربی خدمات بانکی ارائه می دهند و باید تا پایان برنامه تمام دفاتر به ارائه این خدمت مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتصال 75 درصدی روستا های آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات

اتصال 75 درصدی روستا های آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات