مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 10:502020-10-28اقتصادي

کاهش شدید ذخایر خونی در کرمانشاه


مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از کاهش شدید ذخایر خونی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخایر خونی کرمانشاه به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، صالحی گفت: در شش ماه نخست امسال 21هزار نفر در استان موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال گذشته 35درصد کاهش یافته، این درحالی است که نیاز ما به فراورده‌های خونی نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود 200 واحد فراورده خونی در استان کرمانشاه نیاز است ، افزود :این حالی که اکنون به طور میانگین در طول روز صد نفر به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان به ضرورت اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا هم اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 16 هزار بیمار کرونایی بهبود یافته در استان داریم که از این تعداد فقط 300 نفر پلاسمای خود را اهدا کرده اند.

صالحی با بیان اینکه فرایند خون گیری با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود، گفت: همه ما در معرض آسیب این ویروس قرار داریم و قطعا مرکز انتقال خون و دیگر مراکز بهداشتی به دلیل انجام ضدعفونی های مستمر و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بسیار امن‌تر از مکان‌هایی مانند بازار‌ها است که افراد در آن تردد دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش شدید ذخایر خونی در کرمانشاه

کاهش شدید ذخایر خونی در کرمانشاه