مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 06:302020-10-28اقتصادي

تغییر اقلیم عامل خشکسالی ها و ترسالی های طولانی در کشور


موسسه تحقیقات آب باید به سمت تولید داده های صحیح و دقیق در زمینه آب و آب و فاضلاب حرکت کند.

- معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: موسسه تحقیقات آب باید به سمت تولید داده های صحیح و دقیق در زمینه آب و آب و فاضلاب حرکت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قاسم تقی زاده خامسی در دیدار با مدیران موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو افزود: موسسه تحقیقات آب باید ضمن ایجاد داده های صحیح درباره منابع آب، این داده ها را برای بهره برداری مدیران بخش آب کشور در اختیار آنان قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران کشوری خشک و نیمه خشک است و 40 درصد جمعیت آن در نقاطی زندگی می کنند که 20 درصد منابع آبی در آن مناطق است، ادامه داد: بر این اساس، اکنون کشور وضعیت مناسبی از نظر دسترسی به آب نداشته و در عین حال نیاز به آب نیز بیشتر شده است.

تقی زاده خامسی گفت: گرچه در دو سال اخیر و بعد از سال ها خشکسالی پیاپی، وضعیت بارش های کشور کمی بهتر شده است، اما نمی توان مطمئن بود که این وضعیت دوام داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: مشکل دیگری که کشور و منابع آبی را تهدید می کند، بروز تغییر اقلیم است که اثرات خود را روی منابع آبی می گذارد.

وی ادامه داد: اکنون تغییر اقلیم آثار خود را در میزان بارش در مناطق مختلف کشور نشان داده به گونه ای که در دو سال گذشته بیشترین بارش ها در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر اقلیم عامل خشکسالی ها و ترسالی های طولانی در کشور

تغییر اقلیم عامل خشکسالی ها و ترسالی های طولانی در کشور