مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 06:052020-10-28سياسي

شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آیین نامه مجلس تصویب شد


سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون مصوب شد نمایندگانی که در رأی ها رأی مخالف، موافق و ممتنع می دهند و یا در رأی گیری شرکت نمی کنند، - سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستور کمیسیون قرار داشت و ماده 119 آیین نامه مجلس در این باره اصلاح و تصویب شد.

  وی افزود: در ماده 119 آمده است که هیأت رییسه موظف است تا مجلس را به وسایل الکترونیکی مجهز و به وسیله این سیستم الکترونیکی تعداد رأی گیری تعداد حاضران و آرای موافقان و مخالفان مشخص شود.

  سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: در اصلاحیه ای که در نشست امروز در این ماده اعمال شد، در زمان انتشار رأی موافقان و مخالفان اسامی نمایندگان موافق و مخالف و کسانی که رأی ممتنع دادند و یا در رأی گیری شرکت نکردند در معرض دید نمایندگان قرار می گیرد.

  محمودی خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه چنانچه سیستم الکترونیکی دچار مشکل باشد رأی گیری های از طریق قیام و قعود و یا از طرق دیگر انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آیین نامه مجلس تصویب شد

شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آیین نامه مجلس تصویب شد