مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 00:502020-10-27سياسي

اظهارنظر عجیب خانم پایداری چی در خصوص رییس جمهور شدن زنان


آسیه کلاته، عضو حزب تازه مجوز گرفته «پایداری» مدعی است که «زیرساخت های حضور زنان در ریاست جمهوری فراهم نیست» و گفته که هنوز به این «نتیجه» نرسیده که یک خانم رییس جمهور شود یا خیر.

- آسیه کلاته، عضو حزب تازه مجوز گرفته پایداری مدعی است که زیرساخت های حضور زنان در ریاست جمهوری فراهم نیست و گفته که هنوز به این نتیجه نرسیده که یک خانم رییس جمهور شود یا خیر.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه اعتماد نوشت: 41 سال پیش، زمانی که اعضای مجلس خبرگان از تعبیر رجال سیاسی استفاده کردند احتمالا نمی دانستند این واژه قرار است زمینه ساز ممانعت از کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری شود.

از همان روز تا همین حالا که تاکنون 12 انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر گذاشتیم، هیچ زنی موفق نشده برای حضور در رقابت بر کرسی ریاست قوه مجریه کاندیدا شود.

نام نویسی چند باره اعظم طالقانی جز رد صلاحیتش از جانب شورای نگهبان نتیجه ای دربر نداشته و هر چه او و دیگر موافقان کاندیداتوری زنان تمام این سال ها تاکید کردند که تعبیر رجال سیاسی در اصل 115 قانون اساسی به معنای جنس مرد نیست، تغییری در تفسیر شورای نگهبان از این اصل حاصل نشده و درنهایت مسوولان برگزاری انتخابات در آنچه اعظم طالقانی آزمایش قانون اساسی می نامید، مردود شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارنظر عجیب خانم پایداری چی در خصوص رییس جمهور شدن زنان

اظهارنظر عجیب خانم پایداری چی در خصوص رییس جمهور شدن زنان