مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 23:502020-10-27پزشكي

چالش های عشق در سنین نوجوانی


یک روانشناس معتقد است که عشق در سنین نوجوانی فرآیندی از رشد محسوب می شود و نباید به آن به چشم یک مشکل نگاه کرد، بلکه این احساس اغلب در سنین نوجوانی رخ می دهد بنابراین نمی توان مانع عاشق شدن در نوجوان شد بلکه می توان این احساس را تعدیل کرد.

- دکتر مژگان ناقل در گفت وگو با ایسنا، در آستانه روز نوجوان با بیان اینکه گرایش به جنس مخالف و عشق با توجه به تغییرات بلوغ در نوجوانی امری طبیعی محسوب می شود، ادامه داد: در سنین نوجوانی همزمان با رشد جسمی نوجوان، به دلیل عدم رشد کافی در بخش هایی از مغز، نوجوان ریسک پذیرتر است و تصمیمات ناقص تر و کارکردهای ضعیف تری دارد بنابراین ممکن است بسیار راحت و گاها به طور تکانشی درگیر عشق شود.

وی معتقد است که احساس عشق و ارتباط با جنس مخالف، تاثیر گذاری و گرفتن بازخورد از جنس مخالف در تشکیل خودپنداره نوجوان که هسته ی هویت او محسوب می شود موثر است، بنابراین این ارتباطات به کسب هویت نوجوان نیز کمک می کند.

ناقل افزود: برخی از روانشناسان مانند اریکسون معتقدند که این احساسات به روابط بزرگسالی نوجوان کمک می کنند و از طرفی بخشی از خودشناسی و خود آگاهی نوجوان محسوب می شوند.

همچنین در اغلب نوجوانان این مراحل بدون ایجاد مشکل طی می شود اما اگر والدین نتوانند درک مستقیم و حمایتی از احساسات نوجوان داشته باشند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های عشق در سنین نوجوانی

چالش های عشق در سنین نوجوانی