مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 13:002020-10-27دانش

پروژه ساخت شتابگر ملی به زودی در کشور آغاز می شود


معاون علمی و فناوری رییس جمهور از آغاز ساخت شتابگر ملی در کشور، در آینده ای نزدیک با همکاری مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضی ایران (IPM) خبر داد.

- کاشان - معاون علمی و فناوری رییس جمهور از آغاز ساخت شتابگر ملی در کشور، در آینده ای نزدیک با همکاری مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضی ایران (IPM) خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از ساخت پروژه رصدخانه ملی ایران که عصر سه شنبه برگزار شد در سخنانی با اشاره به اینکه تمام اجزای تلسکوپ این پروژه به جز آینه های محدب و مقعر در داخل کشور ساخته شده است، اظهار داشت: این تلسکوپ بیش از 100 تن وزن دارد و قطر آینه آن حدود 3.

5 متر است.

وی با بیان اینکه این تلسکوپ جزو تلسکوپ های خوب دنیاست، ابراز داشت: در یک سال اخیر با عزمی ملی و همه جانبه خوشبختانه پروژه رصدخانه ملی به نتیجه نشست و در سال آینده با حضور مقامات ارشد کشوری شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

آغاز بزرگترین پروژه علم محور کشور معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه این پروژه بزرگترین پروژه علم محور کشور و مایه افتخار برای محققان و پژوهشگران داخلی است، ابراز داشت: مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضی(IPM) ایران نقش تعیین کننده در تکمیل این پروژه دارد و امید است به زودی با همکاری این مرکز پروژه احداث شتابگر ملی که این پروژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه ساخت شتابگر ملی به زودی در کشور آغاز می شود

پروژه ساخت شتابگر ملی به زودی در کشور آغاز می شود