مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 11:202020-10-27اقتصادي

ویژگی های صندوق های بازارگردانی چیست؟


نوحی، سرپرست اداره امور صندوق های سرمایه گذاری در سازمان بورس و اوراق بهادار، نحوه اخذ مجوز و فعالیت صندوق های سرمایه گذاری را تشریح کرد.

- ، رضا نوحی در خصوص ضرورت بازارگردانی در بازار سرمایه و مزایای آن گفت: عملیات بازارگردانی به منظور کمک به افزایش نقدشوندگی و تنظیم عرضه و تقاضای اوراق بهادار قابل معامله در بورس ها و تحدید دامنه نوسان قیمت انجام می پذیرد.

وی با اشاره به «ماده 1 قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید» و ظرفیت پیش بینی شده در این قانون افزود: استفاده از ساختار صندوق های سرمایه گذاری جهت انجام عملیات بازارگردانی در دستور کار سازمان قرار گرفته و نمونه اساسنامه و امیدنامه صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی در تاریخ 17 خرداد 1393 به تصویب هیأت ‌مدیره‌ سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است.

سرپرست اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری با تاکید بر این که فعالیت صندوق های مذکور بر اساس اساسنامه و امیدنامه تدوین شده در قانون انجام می شود، خاطرنشان کرد:مقررات صندوق های سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی به گونه ای تدوین شده که ضمن حفظ شفافیت، به روز بودن محاسبات مربوط به ارزش واحدهای صادر شده، استفاده از معافیت های مالیاتی صندوق ها و فراهم بودن ابزارهای نظارتی لازم، از چابک‌ترین ساختار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویژگی های صندوق های بازارگردانی چیست؟

ویژگی های صندوق های بازارگردانی چیست؟