مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 11:052020-10-27اجتماعي

مقارنه ماه و مریخ در 9 آبان/ ماه از زمین دور می شود


کارشناس نجوم از مقارنه ماه و مریخ در تاریخ نهم آبان ماه خبر داد و گفت: همزمان ماه در دورترین از فاصله از زمین قرار دارد.

- احسان مهرجو کارشناس نجوم در خصوص رویداد نجومی نهم آبان ماه به خبرنگار مهر گفت:در 23دقیقه بامداد نهم آبان ماه ، شاهد مقارنه ماه و سیاره مریخ هستیم که با چشم غیر مسلح و بدون تلسکوپ از آسمان قابل رویت هستند.

وی با بیان اینکه در این شب، ماه و مریخ به فاصله 3 درجه ای از هم می رسند، بیان کرد: از همه جای ایران می توان این رویداد نجومی را رصد کرد.

مهرجو با اشاره به روش تعیین اندازه 3درجه ای ماه و مریخ با دست کشیده گفت: اگر فردی دست را عمود بر بدن قرار دهد و انگشت اشاره و وسط را بهم بچسباند پهنای بخش میانی این دو انگشت فاصله 3 درجه ای به ما می دهد که می توان برای رصد از این مقیاس استفاده کرد.

وی ادامه داد: در همین لحظه ماه در دورترین فاصله از زمین قرار دارد.

به گفته کارشناس نجوم ، مدار ماه به دور زمین بیضی شکل است که ماه در برخی موارد دور و در برخی موارد نزدیک زمین می شود که در تاریخ 9 آبان و همزمان با این مقارنه ماه در اوج خودش قرار دارد و در دورترین نقطه و فاصله از زمین قرار می گیرد.

مهرجو با اشاره به میزان فاصله ماه از زمین گفت: در این هنگام ماه در فاصله 406هزارو400کیلومتری از زمین قرار دارد که دورترین فاصله از زمین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقارنه ماه و مریخ در 9 آبان/ ماه از زمین دور می شود

مقارنه ماه و مریخ در 9 آبان/ ماه از زمین دور می شود