مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 11:052020-10-27سياسي

11 پیشنهاد مجلس برای بورس


بر اساس یکی از پیشنهادهای کمیسیون اقتصادی مجلس سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف است نسبت به افشای اطلاعات معاملات کلیه اشخاص حقوقی در زمان معامله اقدام کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی روز گذشته(دوشنبه) در جلسه علنی پارلمان، گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص بررسی وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی را بررسی کردند که در بخش پنجم این گزارش پیشنهادهای کمیسیون اقتصادی برای تصویب قرائت شد.

بر این اساس عنوان‌های این پیشنهادها به شرح زیر است: 1- سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف است ظرف سه ماه نسبت به تهیه طرح اصلاح ساختار سازمانی مبتنی بر حاکمیت شرکتی و متناسب با وضعیت کنونی بازار سرمایه کشور و طی مراحل قانونی تصویب آن اقدام و حداکثر ظرف مدت یکماه پس از تصویب، به اجرای آن مبادرت نماید.

2- سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف است در پایان هر هفته معاملاتی، نسبت به رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه بر اساس شاخص‌های ریسک مصوب شورای عالی بورس و اوراق بهادار ایران در قالب سه گروه پرریسک، ریسک متوسط و کم‌ریسک، تهیه و منتشر نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11 پیشنهاد مجلس برای بورس

11 پیشنهاد مجلس برای بورس