مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 08:452020-10-27پزشكي

دانشمندان علت بوی نامطبوع پنیر را کشف کردند


دانشمندان دانشگاه تافتس آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند علت بوی نامطبوع پنیر این است که این خوراکی به میکروب ها کمک می کند تا با باکتری هایی که سبب رسیدن آن می شوند، - دانشمندان "دانشگاه تافتس" آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند علت بوی نامطبوع "پنیر" این است که این خوراکی به میکروب ها کمک می کند تا با باکتری هایی که سبب رسیدن آن می شوند، صحبت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه تافتس کشف کردند که این باکتری ها به ترکیبات آلی فرار(VOC) که توسط قارچ ها در پوسته تولید شده و در هوا آزاد می شوند، پاسخ می دهند و طعم های خوشمزه ای را که در پنیر یافت می شود،تولید می کنند.

ترکیبی از باکتری ها، مخمرها و قارچ ها در عطر و طعم پنیر نقش بسیار مهمی دارند، بنابراین کارشناسان می گویند کشف چگونگی کنترل اکوسیستم میکروبی یک موفقیت در هنر تولید پنیر است.

بنجامین ولف (Benjamin Wolfe) استاد زیست شناسی و از محققان این مطالعه گفت: انسان ها صدها سال از رایحه های متنوع پنیرها قدردانی کرده اند ، اما اینکه این عطرها چگونه بر روی زیست شناسی میکروبیوم پنیر تأثیر می گذارند مورد مطالعه قرار نگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان علت بوی نامطبوع پنیر را کشف کردند

دانشمندان علت بوی نامطبوع پنیر را کشف کردند