مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 04:502020-10-27سياسي

وقف، انسان را جاودانه و ماندگار می کند


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این که وقف، انسان را جاودانه و ماندگار می کند، گفت: انسان وقتی از دنیا می رود اموال و دارایی اش در کمترین زمان بین وراث تقسیم می شود، - اما آثار و برکات وقف بعد از مرگ نیز می ماند و پرونده اعمال واقف بسته نمی شود.

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی در برنامه زنده تلویزیونی، با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) مبنی بر این که اعتماد به خدا و خیررساندن به برادران دینی از خصلت های والای انسانی است، اظهار کرد: وقف نمونه بارزی از همان کمک های مومنانه و دستگیری از نیازمندان است که در دوران شیوع کرونا می تواند کمک حال نیازمندان باشد.

وی با بیان این که وقف در تعابیر فقهی به معنای حبس معین مال و صدقه دادن منافع آن است، افزود: اما در تعابیر اخلاقی، وقف به معنی خروج از مرز خودخواهی و ورود به مرز دیگرخواهی است، چراکه عموم جامعه از منفعت وقف بهره مند می شوند.

وی با بیان این که خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی در قرن هفتم هجری، بزرگترین موقوفه جهان را از خود به یادگار گذاشت، ادامه داد: وقفنامه ربع رشیدی تنها موقوفه ثبت جهانی شده بوده که هم اکنون در کتابخانه مرکزی تبریز با دستخط خواجه رشیدالدین حفظ شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف، انسان را جاودانه و ماندگار می کند

وقف، انسان را جاودانه و ماندگار می کند