مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 20:402020-10-26اقتصادي

قطره های ناجی «مایه حیات»/ از افزایش تولید تا کاهش مصرف


نحوه آبیاری اراضی کشاورزی نقش مهمی در افزایش تولید محصولات، رسیدن به خود کفایی و جبران کمبود آب دارد، 77 درصد از اراضی مستعد کشاورزی استان همدان مجهز به سیستم آبیاری نوین بوده و موجب صرفه جویی 550 میلیون مترمکعب آب شده اما در حال حاضر هزینه گزاف اجرای .

- خبرگزاری فارس- همدان،  در کشوری چون ایران که سرزمینی نیمه خشک بوده و با کمبود منابع آب های سطحی و زیرزمینی مواجه است چگونگی مصرف آب و صرفه جویی در آن به منظور پایداری محصولات کشاورزی حائز اهمیت است از همین رو یکی از سیاست های وزارت جهادکشاورزی در راستا حفظ منابع آبی  توسعه سامانه های نوین آبیاری تعیین شده است.

  ناگفته نماند نحوه آبیاری اراضی نقش مهمی در افزایش تولید محصولات کشاورزی، رسیدن به خود کفایی و  جبران کمبود آب دارد به طوری که طبق برنامه پنج ساله ششم هر ساله باید حدود 400 هزار هکتار از اراضی آبی کشور به سیستم نوین آبیاری تجهیز شود.

تا پایان سال گذشته در همدان به عنوان یکی از استان های پیشرو در این زمینه مساحتی بالغ بر 155 هزار و 200 هکتار آبیاری سیستم های نوین صورت گرفته که معادل 77 درصد از اراضی مستعد کشاورزی استان بوده  و موجب صرفه جویی 550 میلیون مترمکعب آب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطره های ناجی «مایه حیات»/ از افزایش تولید تا کاهش مصرف

قطره های ناجی «مایه حیات»/ از افزایش تولید تا کاهش مصرف