مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 20:002020-10-26سياسي

گزارش گزارشگر حقوق بشر وجاهت حقوقی ندارد


معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه درباره گزارش جدید گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره وضع حقوق بشر در ایران گفت: این گزارش، هیچ وجاهت حقوقی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، علی باقری کنی با حضور در تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه مجمع عمومی سازمان ملل، جایگاه سیاسی دارد افزود: این گزارش در این عرصه سیاسی جهانی ارائه شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: گزارشگر ویژه، منتخب نمایندگان کشورهاست که این هم جایگاه سیاسی دارد بر همین اساس، سیاست زدگی بر این گزارش، مستولی و چارچوب آن بر اساس رویکردهای سیاسی طراحی شده و ما به ازای حقوقی ندارد.

وی اضافه کرد: در جای جای این گزارش، نگاه های مبتنی بر دیدگاه های کشورها و قدرت های غربی که با سیاست ها و رویکردهای جمهوری اسلامی ایران، تعارض و مقابله دارند، بسیار بارز و مشهود است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: این گزارش، عمدتاً مبتنی بر ادعاها، اتهامات و اطلاعاتی است که گروه های وابسته به دولت های معاند جمهوری اسلامی ایران و گروه های تروریستی، عرضه کردند و این مبنای گزارش گزارشگر ویژه قرار گرفته است.

باقری با اشاره به اینکه پیش نویس این گزارش، چندی قبل در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت افزود: در همان مقطع، پاسخ مف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش گزارشگر حقوق بشر وجاهت حقوقی ندارد

گزارش گزارشگر حقوق بشر وجاهت حقوقی ندارد