مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 16:052020-10-26اقتصادي

فرآوری سالانه بیش از یک میلیون تن ماده معدنی طلا در تکاب


معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سالانه یک میلیون و 85 هزار تن ماده معدنی طلا از معادن شهرستان تکاب فرآوری می شود.

- پریسا عابدپور در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در شهرستان تکاب 60 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم سرمایه گذاری بیش از یک هزار و 430 میلیارد ریال فعالیت می کند که از این تعداد 2 معدن طلای بزرگ با استخراج و فرآوری سالانه یک میلیون و 85 هزار تن ماده معدنی طلا است.

وی مجموع استخراج 60 معدن تکاب را سالانه یک میلیون و 840 هزار و 975 تن انواع مواد معدنی با اشتغال یک هزار و 384 نفر به صورت مستقیم عنوان کرد و افزود: برای معادن طلای تکاب نیز یک هزار و 18 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که زمینه اشتغال 715 نفر را فراهم کرده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص مشکل خام فروشی مواد معدنی در استان و راهکاری های رفع این مشکل اظهار کرد: خروج مواد معدنی به شکل خام از استان و کشور ضربه اساسی بر بنیان ها و درآمدهای اقتصادی استان و حتی کشور وارد می کند که در این زمینه جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی جهت ایجاد ارزش افزوده برای استان ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرآوری سالانه بیش از یک میلیون تن ماده معدنی طلا در تکاب

فرآوری سالانه بیش از یک میلیون تن ماده معدنی طلا در تکاب