مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 15:502020-10-26پزشكي

کرونا باعث آسیب های قلبی طولانی مدت می شود


در اوایل همه گیری بیماری کرونا روشن شد که این ویروس اندام‌های مختلف بدن را درگیر خود می‌کند و یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن که می‌تواند به شدت آسیب پذیر شود، قلب است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایران آنلاین، با گذشت زمان روشن شد که بهبودیافتگان از این ویروس با وجود گذشت ماه‌ها دچار آسیب‌های مختلفی می‌شوند که به اندام‌های متفاوت بدنشان وارد شده است که می‌توان گفت آسیب‌های قلبی جدی‌ترین عوارض ناشی از ویروس کرونا هستند.

کرونا چگونه به قلب آسیب می‌رساند؟بررسی‌های انجام شده کالج قلب و عروق آمریکا بر بیماران بهبودیافته از کرونا نشان می‌دهد که کرونا به بخش پمپاژ خون آسیب می‌رساند زیرا باعث بروز لخته‌های زیادی در خون می‌شود که در حرکت خون به سمت ریه‌ها دچار اختلال می‌کند و توانایی پردازش اکسیژن در خون را کاهش می‌دهد که گاهی اوقات می‌تواند کشنده نیز باشد.

«شان پینی» استاد بخش قلب و عروق دانشگاه شیکاگو در این باره گفت: دریافته‌‌ایم که ویروس کرونا می‌تواند برای طولانی مدت روی قلب تاثیر بگذارد.

تاکنون این نوع آسیب قلبی در افرادی که دچار عفونت‌های تنفسی سارس نیز شده بودند دیده شده است اما در مورد کرونا میزان آسیب دیدگی بیشتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا باعث آسیب های قلبی طولانی مدت می شود

کرونا باعث آسیب های قلبی طولانی مدت می شود