مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 14:002020-10-26پزشكي

یک پسر 14 ساله، قدبلندترین نوجوان جهان


این نوجوان از ضعف استخوان های طولی و بلند بدن خود همچون دست و پا رنج می برد و تاکنون چند عمل جراحی بر روی او انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، این نوجوان با 2 متر و 21 سانت قد و با وجود اینکه هنوز فرصت رشد دارد، رکورد جدید گینس در رده نوجوانان جهان را از آن خود کرد.

پدر این نوجوان می‌گوید: مین وقتی کودک بود او را به بیمارستان بردیم و دکتر‌ها گفتند که قد غیرعادی او به علت بیماری نیست بلکه با والدین و اجداد خود رفته است و به دلیل ژنتیک قد خیلی بلندی خواهد داشت.

هنگامی که او به نوجوانی رسید با سرعت بالایی رشد کرد به گونه‌ای که صندلی ویژه و لباس‌هایی متناسب با قدش نیاز دارد که برای او دوخته می‌شود.

او مشکلات زیادی دارد مثلا به سختی می‌تواند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند و از مکان‌های تفریحی و وسایل بازی نمی‌تواند استفاده کند.

قدبلندترین نوجوان جهان همکلاسی‌های این نوجوان چینی او را «یاو مینج کوچک» به یاد بسکتبالیست چینی با 2 متر و 29 سانت قد صدا می‌کنند.

این نوجوان از ضعف استخوان‌های طولی و بلند بدن خود همچون دست و پا رنج می‌برد و تاکنون چند عمل جراحی بر روی او انجام شده است.

در جشن تولد 14 سالگی این نوجوان نمایندگان گینس حضور یافته و قد او را ثبت و رکورد جدید را به نام او ثبت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک پسر 14 ساله، قدبلندترین نوجوان جهان

یک پسر 14 ساله، قدبلندترین نوجوان جهان