مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 11:402020-10-26اقتصادي

خسارت 30 درصدی به طلای سبز اردکان/پیش بینی برداشت 9000 تن پسته خشک


مدیر جهاد کشاورزی اردکان با اشاره به کاهش 30 درصدی برداشت محصول پسته از باغات این شهرستان به علت مخاطرات جوی، پیش بینی کرد که با این وجود امسال بیش از 9000 تن پسته خشک در اردکان تولید شود.

- ایسنا/یزد مدیر جهاد کشاورزی اردکان با اشاره به کاهش 30 درصدی برداشت محصول پسته از باغات این شهرستان به علت مخاطرات جوی، پیش بینی کرد که با این وجود امسال بیش از 9000 تن پسته خشک در اردکان تولید شود.

آخرین ماه فصل تابستان و ابتدای اولین ماه از فصل پاییز همراه است با اوج برداشت پسته در مزارع کشاورزان پرتلاش اردکانی در استان یزد؛ کشاورزانی که این روزها با تلاش و استفاده از علم و نوآوری در تولید محصول خود، پسته های با کفیتی را روانه بازار داخل و خارج می کنند، هر چند که در سال جاری با بلایای طبیعی مختلفی از جمله گرمازدگی نیز دست و پنجه نرم کردند.

علیرضا احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردکان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در این باره می گوید: پسته به لحاظ اقتصادی و همچنین سازگاری با آب و خاک و شرایط جوی، مهمترین محصول کشاورزی شهرستان اردکان به شمار می رود که هر ساله برداشت آن از اواسط تیرماه با ارقام بومی تیرماهی شروع می شود و تا اواسط آبان ماه با برداشت سایر ارقام ادامه پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 30 درصدی به طلای سبز اردکان/پیش بینی برداشت 9000 تن پسته خشک

خسارت 30 درصدی به طلای سبز اردکان/پیش بینی برداشت 9000 تن پسته خشک